alangalangkumitir

Javanese Manuscripts

SERAT HIDAYAT JATI


Wejangan ke-1 Ananing Dat.
Sajatine ora ana apa-apa awit duk maksih awang-uwung durung ana sawiji-wiji, kang ana dhingin Ingsun, sajatine kang maha suci anglimputi ing sipatIngsun, anartani ing asmanIngsun, amratandhani ing apngalIngsun.

Wejangan ke-2 Wahananing Dat.
sajatine Ingsun dat kang amurba amisesa kang kawasa anitahake sawiji-wiji, dadi sanalika, sampurna saka kodrat Ingsun, ing kono wus kanyatan pratandhaning apngalIngsun kang minangka bebukaning iradatIngsun, kang dhingin Ingsun anitahake kayu aran sajaratulyakin tumuwuh ing sajroning alam ngadammakdum ajali abadi. Nuli cahya aran nur muhammad, nuli kaca aran mirhatulkayai, nuli nyawa aran roh ilapi, nuli damar aran kandil, nuli sesotya aran darah, nuli dhindhing jalal aran kijab. Iku kang minangka warananing kalaratIngsun.

Wejangan ke-3 Kahananing Dat.
Sajatine manungsa iku rahsanIngsun lan Ingsun iku rahsaning manungsa, karana Ingsun anitahake adam asal saka anasir patang prakara, bumi, geni, angin, banyu. Iku kang dadi kawujudaning sipat Ingsun, ing kono Ingsun panjingi mudah limang prakara, nur, rahsa, roh, napsu, budi. Iya iku minangka warananing wajah Ingsun kang maha suci.

Wejangan ke-4 Pambukaning tata malige ing dalem betalmakmur.
sajatine Ingsun anata malige ana sajroning betalmakmur, iku omah enggoning parameyanIngsun, jumeneng ana sirahing Adam. Kang ana sajroning sirah iku dimak, yaiku utek, kang ana antaraning utek iku manik, sajroning manik iku budi, sajroning budi iku napsu, sajroning napsu iku suksma, sajroning suksma iku rahsa, sajroning rahsa iku Ingsun, ora ana Pangeran anging Ingsn, dat kang nglimputi ing kaanan jati.

Wejangan ke-5 Pambuka tata malige ing dalem betalmukarram.
sajatine Ingsun anata malige sajroning betalmukarram, iku omah enggoning lalaranganIngsun, jumeneng ana ing dhadhaningg adam. Kang ana sajroning dhadha iku ati, kang ana antaraning ati iku jantung, sajroning jantung iku budi, sajroning budi iku jinem , yaiku angen-angen, sajroning angen-angen iku suksma, sajroning suksma iku rahsa, sajroning rahsa iku Ingsun. Ora ana pangeran anging Ingsun dat kang anglimputi ing kaanan jati.

Wejangan ke-6 Pambuka tata malige ing dalem betalmukadas.
sajatine Ingsun anata malige ana sajroning betalmukadas, iku omah enggoning pasucenIngsun, jumeneng ana ing kontholing adam. Kang ana sajroning konthol iku prinsilan, kang ana ing antaraning pringsilan ikku nutpah, yaiku mani, sajroning mani iku madi, sajroning madi iku wadi, sajroning wadi iku manikem, sajroning manikem iku rahsa, sajroning rahsa iku Ingsun. Ora ana pangeran anging Ingsun dat kang anglimputi ing kaanan jati, jumeneng sajroning nukat gaib, tumurun dadi johar awal, ing kono wahananing alam akadiyat, wahdat, wakidiyat, alam arwah, alam misal, alam ajsam, alam insan kamil, dadining manungsa sampurna yaiku sajatining sipatIngsun.

Wejangan ke-7 Panetep santosaning iman.
Ingsun anekseni satuhune ora ana Pangeran anging Ingsun lan anekseni Ingsun satuhune muhammad iku utusan Ingsun.

Wejangan ke-8 Sasahidan Ingsun.
anekseni ing DatIngsun dhewe, satuhune ora ana Pangeran anging Ingsun, lan anekseni Ingsun satuhune muhammad iku utusanIngsun. Iya sejatine kan aran Allah iku badanIngsun, rasul iku rahsaNingsun, muhammad iku cahayaNingsun. Iya Ingsun kang urip tan kena ing pati, iya Ingsun kang eling tan kena ing lali, iya Ingsun kang langgeng ora kena owah gingsir ing kaanan jati, iya Ingsun kang waskitha, ora kasamaran ing sawiji-wiji. Iya Ingsun kang amurba amisesa, kang kawasa wicaksana ora kekurangan ing pakerthi, byar sampurna padhang terawangan, ora karasa apa-apa, ora ana katon apa-apa, amung Ingsun kang anglimputi ing alam kabeh kalawan kodratIngsun.

Karya :R Ngabehi Ronggowarsito

About these ads

12 Comments

  1. kang arief

    mbok ya blajar to iki nggone wong jowo.makanya blajar bahasa jawa jangan mau terjemahannya saja,nanti kalau di tipu atau ada yg menerjemahkan seenak perutnya sendiri gimana hayo? kan udah di kash tu kamus jawanya.moga sukses for u all

  2. Mas.klau bleh kasih bahasa indonesia nya donk

  3. supingi td

    klimah iku dalan, dalane neng ndalem, pingin kepanggih ingkang gadah dalem..sinten ingkah gadah dalem…?
    klimah iku garan, nyekel pacul sing dicecel garane, sing empan kan pacule.
    lek ora liwat dalan liwat ngendi…?
    klimah iku UDARONO, KAWERUHONO, AKONONO, LAKONONO, BUKTENONO….susah salah nesu kliru…matursuwun

  4. spo kwi nomer 7,anu bergurune nak aq nang isore gunung lawu nah kaelo lore tlogo sarangan,erti to,lah2 kaelo jurang jurang kae?
    Ilep pean ki,ketoke arep beguru ye daptare nak aq kusus pean 100ewu byarane,ben cepet pinter mas fuji xx25 iku lo byoh mesak ke mas kumitir iku pnjengan sesorahi

  5. Anonymous

    saya ada bukunya

  6. fujixx25

    mas ku mau tanya ,dmn tempat bergurunya hidayat jati/yang ngesuhi..

  7. hery

    sebenarnya inti dari serat hidayat jati..mengenal diri sendiri, dengan mengenal diri sendiri kita akan tahu Allah SWT. Serat hidayat jati merupakan proses/ jalandari menuju ke Allah SWT. Dengan menyempurnakan jasmani, rohani, rasa, kekuatan dan wujud kita..kita bisa ” manuggaling kawulo gusti. Thanks.

  8. sabalangit

    kalo ada yang punya saya minta doa hidayat jatinya

  9. serat hidayat jati juga dikenal dengan nama serat wirid hidayat jati,,, saya akan menanggapi dari apa yang ditampilkan diatas, apa yang ditampilkan diatas merupakan bagian kecil dari keutuhan serat hidayat jati yang saya ketahui, bisa dikatakan hanya bagian pembukaan saja dari keutuhan rangakaian tersebut,, dalam naskah kuno yang saya baca, memerincikan penjelasan tentang penulisan naskah wirid hidayat jati, kemudian dilanjutkan dengan pendahuluan kurang lebih seperti apa yang tertulis diatas, kemudian penjelasan yang cukup panjang dan lebih rinci.
    hidayat jati mempunyai kelanjutan pemahaman atau continuitas yaitu serat maklumat jati,,,,
    buat mas karyono semoga ada yang nantinya dapat menterjemahkan ke bahasa indonesia dengan baik, dan perlu di pahami bahasa tersebut bukan bahasa jawa kuno, tapi bahasa jawa ngoko alus. (seperti itu aja masih ngoko loh mas,,, kalo krama gimana jadi halus dan bikin puyeng ya)
    buat mas tukriyo, saya punya other version dari hidayat jati yang saya latinkan dari naskah aksara jawa, jika penasaran, silahkan email saya di hantu_return@yahoo.com,,,
    buat mas adi,,, kayanya saya tidak sependapat masalah kedalaman makna, kedalaman makna ini lebih cenderung pada rasa / taste buka pada ungkapan atau keluarannya,,,, kalo bisa bahasa jawa ndakik ndakik tapi ga punya rasa khan juga sama aja belajar hal hal kaya gini.
    matur nuwun.

  10. Adi

    Belajar bahasa jawa saja, soalnya kalo udah diterjemahke dlam bhs Indonesia, artinya udah g dalam lagi. Bukunya donk….

  11. iya saya juga setuju tuh, terus tlg dong pengertian2nya dari tiap2 bab di dalam Serat Hidayat Jati tsb. Terima kasih, matur nuwun

  12. karyono

    kalau bisa ada bahasa indonesianya, karena tidak semua orang bisa ngerti dengan bahas jawa kuno

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: