WIRID WOLUNG PANGKAT


WIRID WOLUNG PANGKAT #1

Kepercayaan Jawa yang asli menyatakan bahwa Dzat Tuhan yang disebut dengan Sang Hyang Wenang (Sang Hyang Wisesa, Sang Hyang Widdhiwasa, Hyang Agung) adalah “tan kena kinayangapa” artinya tidak bisa dibayangkan dengan akal, rasa, dan daya spiritual manusia. Namun ada dan menciptakan jagad seisinya dari antiga (telur, wiji/benih) di alam suwung. Penciptaannya dengan meremas (membanting) antiga tersebut hingga tercipta tiga hal :

Langit dan bumi (alam semesta).

Teja dan cahya, teja merupakan cahaya yang tidak bisa diindera sedangkan cahya merupakan cahaya yang bisa diindera.

Manikmaya, yaitu “Dzat Urip” atau “Sejatining Urip” (Kesejatian Hidup, Suksma, Roh).

Ketiganya masing-masing merupakan derivate (turunan, emanasi, pancaran, tajali, titah) Tuhan. Melingkupi seluruh semesta yang tiada batas ini.

Menurut Kejawen (Mitologi Jawa), maka seluruh semesta seisinya adalah ciptaan Sang Hyang Wisesa di dalam haribaan-Nya sendiri. Artinya, Tuhan murba wasesa (melingkupi dan memuat serta menguasai dan mengatur) seluruh semesta yang luasnya tiada batas dan seluruh isinya.

Di dalam kesemestaan tersebut ada materi (bumi dan langit), ada sinar dan medan kosmis (teja dan cahya), dan ada Dzat Urip (Manikmaya, Sejatining Urip, Kesejatian Hidup) sebagai derivate (emanasi, pancaran, tajali) Dzat Tuhan.

Dalam Kejawen, Dzat Tuhan “tan kena kinayangapa”, yang mampu dihampiri akal, rasa dan daya sepiritual (kebatinan) adalah Dzat Urip, yang kemudian disebut : Pangeran, Gusti, atau Ingsun. Keterangan tentang hal itu bisa disimak lewat wejangan pertama dalam “wirid wolung pangkat ” sebagai berikut :

Wejangan pituduh wahananing Pangeran :

Sajatine ora ana apa-apa, awit duk maksih awang-uwung durung ana sawiji-wiji, kang ana dhihin iku Ingsun, ora ana Pangeran anging Ingsun sajatining kang urip luwih suci, anartani warna, aran, lan pakartining-Sun (dzat, sipat, asma, afngal).

Terjemahan dalam bahasa Indonesia :

Ajaran petunjuk keberadaan Pangeran (Dzat Urip) :
Sesungguhnya tidak ada apa-apa, sejak masih awang-uwung (suwung, alam hampa) belum ada suatu apapun, yang ada pertama kali adalah Ingsun, tidak ada Pangeran kecuali Aku (Ingsun) sejatinya hidup yang lebih suci, mewakili pancaran dzat, sifat, asma dan afngal-Ku (Ingsun).

Selanjutnya, marilah kita renungkan kesemestaan yang ada. Maka sungguh Maha Sempurna Tuhan yang telah menciptakan semesta ini. Luasnya tiada terhingga dan semuanya teratur, selaras, dan sempurna. Disebut dalam mitologi Jawa, bahwa semesta tercipta dalam keadaan hayu (elok, indah, selaras dan sempurna).

Dalam tata semesta yang hayu tadi, bisa kita sadari kalau planet bumi yang kita tempati hanya bagian yang sangat kecil dari kesemestaan alam ciptaan Tuhan. Manusia hanyalah salah satu titah dumadi (mahluk hidup) yang ditempatkan di planet bumi bersama milyaran titah dumadi lainnya. Semua titah dumadi disemayami dzat urip sebagai derivate dzat Tuhan. Kiranya bisa disimak wejangan kedua “wirid 8 pangkat Kejawen” sebagai berikut :

Wejangan pambuka kahananing Pangeran :
Satuhune Ingsun Pangeran Sejati, lan kawasa anitahake sawiji-wiji, dadi ana padha sanalika saka karsa lan pepesthening-Sun, ing kono kanyatahane gumelaring karsa lan pakartining-Sun kang dadi pratandha:

Kang dhihin, Ingsun gumana ing dalem alam awang-uwung kang tanpa wiwitan tanpa wekasan, iya iku alaming-Sun kang maksih piningit.

Kapindho, Ingsun anganakake cahya minangka panuksmaning-Sun dumunung ana ing alam pasenedaning-Sun.

Kaping telu, Ingsun anganakake wawayangan minangka panuksma lan rahsaning-Sun, dumunung ana ing alam pambabaring wiji.

Kaping pat, Ingsun anganakake suksma minangka dadi pratandha kauripaning-Sun, dumunung ana alaming herah.

Kaping lima, Ingsun anganakake angen-angen kang uga dadi warnaning-Sun ana ing sajerone alam kang lagi kena kaupamakake.

Kaping enem, Ingsun anganakake budi kang minangka kanyatahan pencaring angen-angen kang dumunung ana ing sajerone alaming badan alus.

Kaping pitu, Ingsun anggelar warana (tabir) kang minangka kakandhangan paserenaning-Sun. Kasebut nem prakara ing ndhuwur mau tumitah ing donya, yaiku
Sajatining Manungsa.

Terjemahan dalam bahasa Indonesia :

Ajaran membuka pemahaman keadaan Pangeran :
Sesungguhnya Aku adalah Pangeran Sejati, dan berkuasa menitahkan sesuatu, menjadi ada dengan seketika karena kehendak dan takdir-Ku, disitu kenyataan tergelarnya kehendak dan titah (pakarti)-Ku yang menjadi pertandanya :

Yang pertama, Aku berada di alam kehampaan (awang-uwung) yang tiada awal dan tiada akhir, yaitu alam-Ku yang masih tersembunyi.

Yang kedua, Aku mengadakan cahaya sebagai penuksmaan-Ku berada di alam keberadaan-Ku.

Ketiga, Aku mengadakan bayangan sebagai panuksma dan rahsa-Ku, berada di alam terjadinya benih.

Keempat, Aku mengadakan suksma (ruh) sebagai tanda kehidupan-Ku, berada di alam herah (jaringan sel).

Kelima, Aku mengadakan angan-angan yang juga sebagai warna-Ku berada di alam yang baru bisa diumpamakan.

Keenam, Aku mengadakan budi (gerak) yang menjadi kenyataan berpencarnya angan-angan yang berada di dalam alam badan halus (rohani).

Ketujuh, Aku menggelar tabir (hijab) yang sebagai tempat persemayaman-Ku. Tersebut enam perkara diatas tadi tertitahkan di dunia, yaitu Sejatinya Manusia.

Semua “titah dumadi” memiliki kewajiban sebagaimana makna diciptakan. Manusia diciptakan Tuhan dan ditempatkan di planet bumi (bawana/buwana, jw.), maka kewajibannya memayu hayuning bawana (memelihara keselarasan bumi).

WIRID WOLUNG PANGKAT #2

Mitologi Jawa (Kejawen) memberikan suatu tuntunan untuk memahami jatidiri manusia sebagai mahluk ciptaan Tuhan yang paling tinggi derajatnya dibanding titah dumadi yang lain. Ketinggian derajat tersebut berkaitan dengan operasionalnya Dzat Urip (Kesejatian Hidup) sebagai derivate Dzat Tuhan dalam diri manusia. Artinya, pada manusia diberikan suatu kesadaran akal, rasa dan spirituil untuk lebih memahami dirinya
sebagai titah mulia (dalam Islam disebut kalifah Tuhan di muka bumi). Untuk itu mari kita renungkan wejangan ketiga “Wirid 8 pangkat Kejawen” :

Wejangan gegelaran kahananing Pangeran :
Sajatining manungsa iku rahsaning-Sun, lan Ingsun iki rahsaning manungsa, karana Ingsun anitahake wiji kang cacamboran dadi saka karsa lan panguwasaning-Sun, yaiku sasamaning geni bumi angin lan banyu, Ingsun panjingi limang prakara, yaiku : cahya, cipta, suksma (nyawa), angen-angen lan budi. Iku kang minangka embanan panuksmaning-Sun sumarambah ana ing dalem badaning manungsa.

Terjemahan dalam bahasa Indonesia :

Ajaran pemahaman tergelarnya keadaan Pangeran :
Sesungguhnya manusia itu rahsa-Ku dan Aku ini rahsanya manusia, karena Aku menitahkan benih cacamboran (campuran berbagai unsur) yang terjadi karena kehendak
dan kuasa-Ku, yaitu berasal dari api tanah angin dan air, Aku resapi lima perkara, yaitu : cahaya, cipta, suksma (nyawa), angan-angan dan budi (gerak). Itulah yang menjadi cangkok (embanan) merasuknya suksma-Ku rata menyeluruh dalam badannya manusia.

Lebih mendalam lagi penjelasan tentang “purba wasesa” (kekuasaan mutlak) Tuhan melalui “derivate”-nya (Dzat Urip) dalam diri manusia sebagaimana disebutkan dalam wejangan keempat, lima, dan enam dari “Wirid 8 pangkat Kejawen” sebagai berikut :

Wejangan keempat :

Wejangan kayektening Pangeran amurba ciptane (nalare) manungsa : Sajatine Ingsun anata palenggahan parameyaning-Sun (baitul makmur) dumunung ana ing sirahing manungsa, kang ana sajroning sirah iku utek, kang gegandhengan ana ing antarane utek iku manik (telenging netra aran pramana), sajroning manik iku cipta (nalar), sajroning cipta iku budi, sajroning budi iku napsu (angen-angen), sajroning napsu iku suksma, sajroning suksma iku rahsa, sajroning rahsa iku Ingsun. Ora ana Pangeran anging Ingsun, Sejatining Urip kang anglimputi sagunging kahanan.

Terjemahan dalam bahasa Indonesia :

Ajaran kuasanya Pangeran pada akal (cipta, nalar) manusia : Sesungguhnya Aku telah mengatur tempat keramaian-Ku (baitul makmur) berada di dalam kepalanya manusia, yang ada di dalam kepala itu otak, yang berkaitan antara otak itu manik (pusat penglihatan/mata dinamakan pramana), di dalam manik itu akal, di dalam akal itu budi (gerak), di dalam budi itu nafsu (angan-angan), di dalam nafsu itu suksma, di dalam suksma itu rahsa, di dalam rahsa itu Aku. Tidak ada Pangeran kecuali Aku. Sejatinya Hidup yang meliputi seluruh swasana.

Wejangan kelima :

Wejangan kayektening Pangeran amurba rasa pangrasaning manungsa : Sajatine Ingsun anata palenggahan laranganing-Sun (baitul haram) dumunung ana dhadhaning manungsa, ing sajroning dhadha iku ati lan jantung, kang gegandhengan ing antarane ati lan jantung iku rasa pangrasa, ing sajroning rasa pangrasa iku budi, ing sajroning budi iku jinem (angen-angen, napsu), sajroning jinem iku suksma, sajroning suksma iku rahsa, sajroning rahsa iku Ingsun. Ora ana Pangeran anging Ingsun, Sejatining Urip kang anglimputi saguning kahanan.

Terjemahan dalam bahasa Indonesia :

Ajaran kuasa Pangeran pada perasaannya manusia :
Sesungguhnya Aku telah mengatur tempat larangan-Ku (baitul haram) berada di dadanya manusia, di dalam dada itu hati dan jantung, yang berkaitan di antara hati dan jantung itu rasa perasaan, di dalam rasa perasaan itu budi (gerak), di dalam budi itu jinem (angan-angan, nafsu), di dalam jinem itu suksma, di dalam suksma itu rahsa, di dalam rahsa itu Aku. Tidak ada Pangeran kecuali Aku, Sejatinya Hidup yang meliputi seluruh swasana.

Wejangan keenam :

Wejangan kayektening Pangeran amurba tuwuhing wiji uripe manungsa: Sajatine Ingsun anata palenggahan pasucianing-Sun (baitul kudus) kang dumunung ana kontholing (wadon : baganing) manungsa, kang ana ing sajroning konthol (wadon : baga) iku pringsilan (wadon : purana), kang ana ing antaraning pringsilan (wadon : purana) iku mani (wadon : reta), sajroning mani (wadon : reta) iku madi, sajroning madi iku wadi, sajroning wadi iku manikem, sajroning manikem iku rahsa, sajroning rahsa iku Ingsun. Ora ana Pangeran anging Ingsun, Sajatining Urip kang anglimputi saliring tumitah, jumeneng dadi wiji kang piningit, tumurun mahanani sesotya kang dhingin kahanan kabeh maksih dumunung ana alaming wiji, laju manggon ana alam pambabaring wiji, laju tumurun ana alaming suksma (iya iku rah), laju tumurun ana ing alam kang durung
kahanan (alam kang ingaran upama), laju tumurun marang alam donya (alaming manungsa urip), iya iku sajatine warnaning-Sun.

Terjemahan dalam bahasa Indonesia :

Ajaran kuasa Pangeran pada terjadinya benih kehidupan manusia :
Sesungguhnya Aku telah mengatur tempat kesucian-Ku (baitul kudus) yang berada di dalam konthol manusia laki-laki (perempuan : baga), yang ada di dalam konthol (perempuan : baga) itu buah pelir (perempuan : purana = indung telur), yang ada di antara buah pelir (perempuan : indung telur) itu mani/sperma (perempuan : reta = sel telur), di dalam mani (perempuan : sel telur) itu madi. Di dalam madi itu wadi, di dalam wadi itu manikem, di dalam manikem itu rahsa, di dalam rahsa itu Aku. Tidak ada Pangeran kecuali Aku, Sejatinya Hidup yang meliputi seluruh titah, berujud benih yang tersembunyi (piningit), turun menjadikan permata (sesotya) yang awal semua suasana masih berada di alam benih, terus bersemayam di alam terjadinya benih, terus turun di alam suksma (yaitu jaringan sel hidup), terus turun di alam yang belum berujud (alam yang disebut upama), terus turun di alam dunia (alamnya manusia hidup), yaitu sesungguhnya warna-Ku.

Wirid 8 Pangkat #3

Renungan kita lanjutkan pada Wejangan ke tujuh dari “Wirid Wolung Pangkat” berikut :

7. Wejangan panetepan santosaning pangandel :

yaiku bubuka-ning kawruh manunggaling kawula-gusti sing amangsit pikukuh anggone bisa angandel (yakin) menawa urip kita pribadi kayektene rinasuk dening dzate Pangeran (Dzat Urip, Sejatining Urip). Pangeran iku ya jumenenge urip kita pribadi sing sejati. Roroning atunggal, sing sinebut ya sing anebut. Dene pangertene utusan iku cahya kita pribadi, karana cahya kita iku dadi panengeraning Pangeran. Dununge mangkene : “Sayekti temen kabeh tumeka marang sira utusaning Pangeran metu saka awakira, mungguh utusan iku nyembadani barang saciptanira, yen angandel yekti antuk sih pangapuraning Pangeran”. Menawa bisa nampa pituduh sing mangkene diarah awas ing panggalih, ya urip kita pribadi iki jumenenging nugraha lan kanugrahan. Nugraha iku gusti, kanugrahan iku kawula. Tunggal tanpa wangenan ana ing badan kita pribadi.

Terjemahan dalam bahasa Indonesia :

7. Ajaran pemantapan keyakinan :

yaitu pembukanya kawruh (ilmu) “Manunggaling kawula-gusti” yang memberikan wangsit (petunjuk) keteguhan untuk bisa yakin bahwa hidup kita pribadi sesungguhnya dirasuki Dzatnya Pangeran (Dzat Urip, Sejatining Urip). Pangeran itu bertahtanya pada hidup kita yang sejati. Dwitunggal (roroning atunggal) yang disebut dan yang menyebut. Sedangkan pengertian utusan itu cahaya hidup kita pribadi, karena cahaya hidup kita itu menjadi pertanda adanya Pangeran. Maksudnya : “Sesungguhnya nyata semua datang kepada kamu utusan Pangeran (memancar) keluar dari dirimu sendiri. Sebenarnya utusan itu mencukupi semua yang kamu inginkan, kalau percaya pasti mendapatkan pengampunan dari Pangeran”. Bila bisa menerima petunjuk yang seperti ini supaya awas dan hati-hati, ya hidup kita ini bertahtanya nugraha dan anugerah. Nugraha itu gusti (tuan) sedang anugerah itu kawula (abdi). Bersatu tanpa batas pemisah dalam badan kita sendiri.

Wejangan ketujuh ini menjelaskan bahwa konsep Jawa tentang adanya utusan Tuhan berbeda dengan yang diajarkan agama-agama. Dalam konsep keber-Tuhan-an Jawa, sebagaimana diajarkan “Wirid wolung Pangkat”, menyatakan bahwa yang disebut “utusan Tuhan” adalah “kesejatian hidup” manusia sendiri. Yaitu “Dzat Urip” yang bertahta dan bersemayam dalam diri manusia.

Selanjutnya kita renungkan wejangan ke delapan dari”Wirid Wolung Pangkat” sebagai berikut :

8. Wejangan paseksen :

yaiku wejangan jumenenge urip kita pribadi angakoni dadi warganing Pangeran kang sejati kinen aneksekake marang sanak sedulur kita, yaiku : bumi, langit, srengenge, rembulan, lintang, geni, angin, banyu, lan sakabehing dumadi kang gumelar ing jagad.

Terjemahan dalam bahasa Indonesia :

8. Ajaran kesaksian :

yaitu ajaran bertahtanya hidup kita pribadi mengakui jadi warganya (titahnya) Pangeran yang sejati, disuruh mempersaksikan kepada seluruh sanak saudara kita, yaitu : bumi, langit, matahari, bulan, bintang, api, angin, air, dan seluruh mahluk yang tergelar di jagad (alam semesta).

Wejangan dalam “Wirid 8 pangkat Kejawen” merupakan suatu ajaran Kejawen tentang kejatidirian manusia sebagai titah Tuhan Yang Maha Kuasa serta hubungannya dengan alam semesta dan seluruh isinya. Maka wejangan tersebut bisa dijadikan pijakan untuk membangun kesadaran kosmisnya. Melalui kesadaran kosmis tersebut dicapai kesadaran ber-Tuhan yang paripurna menurut Jawa.

“Wirid Wolung Pangkat” ini merupakan “wacana” yang digulirkan oleh para Pujangga Jawa di masa Kerajaan Surakarta (Mataram Kartosuro). Diantaranya tercantum dalam Serat Centhini (Suluk Tambanglaras), Serat Wirid Hidayat Jati (R.Ng. Ranggawarsito), dan Primbon Adammakna.

Sistim keber-Tuhan-an Jawa merupakan bagian dari Tata Peradaban Jawa yang menjadi perhatian serius para Pujangga dalam rangka mengupayakan merebut kembali “kedaulatan spirituil” Jawa yang terpuruk sejak runtuhnya Majapahit. Oleh karena itu, oleh kalangan Islam, “wirid wolung pangkat” ini sering dinyatakan sebagai ajaran yang sesat.

Yang menarik justru pengantar ajaran tersebut yang diwacanakan oleh para Pujangga. Konon dirangkum dari ajaran para Wali Sanga yang konon pula bertolak dari “Wejangan” Nabi Muhammad SAW kepada adik sepupu dan menantunya, Sayidina Ali.

Boleh jadi “benar”, namun bisa juga merupakan suatu strategi para Pujangga Jawa yang berniat melakukan “rekonstruksi” sistim keber-Tuhan-an Jawa. Maka, marilah kita jadikan bahan untuk ber-“bawarasa” bersama.

16 thoughts on “WIRID WOLUNG PANGKAT

  1. sulaiman al-jawi

    ngong pitaya mring bab ingkang wuwus ruh/rah/roh manusa niku sakingipun rohing gusti awoh

    wus den ujar ri qurane umat islam

    فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ
    And when I have proportioned him and breathed into him of My soul, then fall down to him in prostration.”

  2. fufung

    menawi kulo aturaken bilih menungso meniko aslinipun dipun ciptaken gumelaripun dados jin, tapi wonten kehidupan maleh sing mbedakne jin kalian menungso. la kehidupan meniko asale soko kono mbesok nek bali kudu moro rono , la meniko kehidupan meniko dipun arani menopo ?. menawi sing asale saking jin jelas mbesok mesti wangsul dateng alam jin / kodrat 2. kulo nyuwun pirso pak kumitir ? matur nuwun ” RAHAYU “

  3. fufung

    piye buktine laku sing iso mujud take ” sak sedyo klakon sak cipto dadi” menawi kulo woco wirid wolong pangkat arah ipun mbeber perangkat kasar menungso lan mbeber perangkat alus menungso/ prabot kasar menungso lan prabot alus menungso. sing bade kulo takok ne mas kumitir, sing pundi papane lan menopo sesebutane perabot aluse menungso sing asline ciniptakaken saking jin. ” meniko saking wedare kitab sastro jendro hayuningrat ruwating diyu ” lan ingkang mbedakaken namung sing sinebut “sang hidup” meniko ” pletike kono” mulo yo iku sing kudu iso muleh neng asal mulo bukaniro. matur nuwun ” RAHAYU “

  4. petir saloka

    Jumeneng suci Ingsun sejati
    Kasebut Ingsun pinaringan saka Ingsun
    Kanggo sira kang
    Kasebut suci saka Ingsun
    Uga kanggo sira
    Kang pinaringan ijin suci Ingsun
    Sapa sira
    Kang kalebu suci saka kersa Ingsun
    Uga pinaringan ijin suci Ingsun
    Bakal tinemu luhuring budi
    Suci rasa sejati sira
    Kalebu kang dadi dawuh Ingsun
    Ngesti Ingsun sejati
    Sapa sira
    Kang ora kalebu suci saka kersa Ingsun
    Bakal tinampa
    Duka piweleh suci Ingsun sejati
    Owal saka kodrat lan ginaris Ingsun
    Mlebu ning alam peteng
    Apa kasebut alam tinebusan
    Surya sejati sejatine suci
    Ingsun sejati sejatine Ingsun

    Rasa sejatine rasa sejati
    Kawujud suci Ingsun
    Pinaringan kanggo sira kabeh
    Kang kalebu cipta Ingsun
    Ingsun uga pinaringan
    Kodrat lan ginaris suci Ingsun
    Kanggo sira kabeh
    Kodrat kang pinaringan Ingsun
    Kawujud manunggaling rasa
    Uga kasebut manungsa
    Manungsa kang pinaringan saka Ingsun
    Ingsun pinaringan dawuh kanggo sira
    Pinangka ngesti ngunjuk atur sowan Ingsun
    Ingsun kang pinaringan kabeh kanggo sira
    Ingsun pinaringan panguripan
    Ingsun pinaringan rejeki
    Ingsun pinaringan mukti
    Ingsun pinaringan mulya
    Kabeh kasebut
    Pinaringan Ingsun
    Jayakerta sesami
    Rasa sejati kang manunggal karo sira
    Awujud suci pinaring Gusti

  5. petir saloka

    Sejatine ora ana apa apa
    Sing ana Ingsun pribadi
    Dzat kang maha suci sejati
    Kabeh kang dadi sebutan kanggo Ingsun
    Pinaringi ijin suci saka Ingsun
    Ingsun kasebut Allah
    Kang duweni arti
    Kasebut maha, kang duweni sifat sejati
    Ingsun kasebut Gusti
    Kang duweni arti
    Kasebut suci, luhur sejati
    Ingsun kasebut Tuhan
    Kang duweni arti
    Kasebut rasa suci, Ingsun sejati
    Uga akeh sebutan kanggo Ingsun
    Kabeh wis dadi pinaringan suci Ingsun
    Kanggo sira kabeh
    Kang kasebut cipta suci Ingsun
    Kabeh sebutan Ingsun
    Duweni tujuan kanggo sira ngunjuk atur sowan Ingsun

    Ingsun kasebut maha suci
    Ingsun kasebut maha luhur
    Ingsun kasebut maha kuwasa
    Ingsun kasebut maha sejati
    Ingsun kasebut maha tunggal
    Kabeh kalebu saka kersa Ingsun
    Suci sejati sejatine Ingsun
    Ingsun pribadi sejatine suci
    Suci Ingsun pribadi kang sejati
    Kabeh pinaringan ijin Ingsun
    Kasebut Ingsun
    Asale saka Ingsun
    Kanggo sira kabeh
    Kang duweni maksud
    Tinekan rasa sejati sira
    Ngunjuk atur sowan Ingsun
    Kanti kasebutan Ingsun
    Kang akeh sejatine
    Dadeke sira duweni rasa sejati
    Kang suci kaluhur sejati
    Ngunjuk atur sowan Ingsun

  6. petir saloka

    Sejatine Aku
    Aku iki Urip
    Urip iku Allah
    Allah iku Badaningsun
    Badaningsun iku Allah
    Allah iku Urip Ingsun
    Ingsun iku Uripe Manungsa
    Uripe Manungsa Urip Ingsun

  7. petir saloka

    yth Mas Kumitir.
    Kalau bisa dijelaskan tata caranya / patrapnya bagaimana bisa menjadi tajalinya Allah / jumeneng Ingsun. Bukan hanya sebatas teori / pangerten saja, bukankah ngelmu iku kalakone kanti laku ?Jadi kita harus berpengalaman dan bisa merasakan bukan hanya membaca dan menhafalkan saja.
    Nuwun.

  8. Kebo ireng.

    Wirid 8 , nah wiridan niki 100 % ora cacat lan sesat , wirid 8 iki wus kaserat ing Al Qur’an Juz XV Surah 18 Kafi 22 : sawenehe wong kang padudon ana kang ngucap ” Ashabul kafi iku telu papat sak asune , sawenehe meneh ngucap Ashabul kafi iku lima , enem sak asune sak wenehe maneh ana kang ucap Ashabul kafi kuwi pitu wolu sak asune………”
    Ayat ing nduwur iki rumusan dasar manunggaling kawula gusti , sapa wae sing bisa lan ngerti tenan isining rumus cipta sing manggon ing ayat iki kalebu sedulur sejatiku tak tunggu email mu : ws_mashabe@yahoo.com
    Asu kuwi kewan kang setya tuhu karo gustine , suara ( nafase ) ngegerake Alas ketonggo , rumusan sandine 3+1 , 5 +1 , 7 +1
    …………………………………. walllohu akbar……………………………………
    3+! = Ingsun ( Dzat , sifat , asma/af’al)
    3+! = Ingsun nata nalendra ( malige ….+……+…….)
    3+1 = kiblat iku ingsun ( hajar aswad ) + 3 arkan ( Qolbi,qowli,fikli ).
    Qolbi iku ingsun dzat laisa kamislihi ( datan keno kinaya apa )
    qowli lan fikli iku tufuh saka mufakate iradat sejati..
    …………………………mangga dilejengaken ben ra geger ndonyane ………..

  9. Bhre wiro jati Brawijaya

    matur nuwun kagem mas alang-alang kumitir, mugi-mugi gusti pengeran allahu ta’ala paring rahmad kang ageng kagem kito sedoyo, kang purun ngugemi kanthi saleresing manah, pitutur ingkang sampun gumebyar ing jagad meniko.

  10. Tukriyo Budiharto

    Untuk saat ini saya hanya bisa berkomentar cukup bagus dengan adanya penulisan atau pemuatan hasil karya para pujangga bangsa indonesia. Menyoal sesat atau tdk sesat, ini saya ada sedikit potongan dari bagian penulisan dari sesepuh keraton Kasepuhan Cirebon yang bunyi al : Asmo iku aran, jeneng, sarehne ono, dadi yo perlu diwenehi aran miturut tembunge bongso kang ngarani, koyoto :
    – Jowo = Pangeran – Arab = Allah
    – Hindu = Brahma – Dutch = Gott
    – Londo = God – Inggris = God
    – Franch = Dilu – Greich = Theos
    – Cina = Thion – Lsp

    Tetelo yen kang asmo warno-warno iku satemen iyo mung siji “IKI”, nanging ora mundut diarani sopo-sopo, utowo opo-opo … ora butuh asmo.
    “IKI“, satemene ono, nanging sarehne Gaib, manungso kekurangan tembung kanggo nerangake anane, sebab ora keno kinoyo ngopo (la yu chayafu), tegese tembung lan upomo kang kanggo nerangake mesti ora cocok karo nyatane.
    Manungso ora biso ngeblakake marang meloke “si IKI“. Kongsi keno kabasakake “ijone godong arep nyumurupi utowo nerangake marang ka-anane godonge, utowo koyo wayang arep nyatakake ka-anane dalange, lsp.
    Senajan wong kang wis mengerti lan pracoyo marang anane “si IKI” mekso kangelan nggone golek dalan kanggo nerangake iku marang liyan, mulane arang banget kang biso nyandak nggayuh mangerti temenan marang prakoro iku, kajobo mung gajeg-gajeg, wekasan dudu-dudu dianggep iyo.
    Silahkan direnungi, beliau bukan guru saya tetapi guru spritual alm. kakak saya di Cirebon

Leave a comment